Ansiktsvård - mina tips! (försenat inlägg)

Jag har ofta fått beröm över mina lena kinder och att jag har väldigt fin hud i sig i ansiktet. Så jag tänkte komma med lite tips på billiga produkter som jag använder som jag tycker fungerar för mig. Jag har nog en ganska blandad hudtyp. Men det är inget jag har kollat upp ordentligt..
 
Jag gör den här rutinen varje morgon och kväll (förutom vissa grejer.. Ni får se)
 
First thing first. Only evening routine
Har jag haft smink under dagen, vilket jag använder nästan varje dag så använder jag mig av sminkborttagning från Nivea som heter Double effect make-up remover. Det viktigaste är mascaran/eyelinern och min bb-cream.
 
Second of all.
Därefter tvättar jag mig med Clearasil Daily Clear Oil Free Gel Wash. Först sköljer jag ansiktet med ljummet vatten, därefter masserar jag in gelen i hela ansiktet. Efteråt är jag är noga med att tvätta hela ansiktet ordentligt för att få bort all gel. Ibland, kanske 1-2 ggr i månaden använder jag mig av en ansiktsskrubb.
 
Third move.
Jag använder mig av Clearasil Daily Clear deep cleansing toner. En bomullspad med tonern på och tvätta hela ansiktet. Man inser här hur mycket av t.ex. min bb-cream eller så som kan finnas kvar. Efteråt känner man hur lent ansiktet blir.
 
Fourth step.
Sist i rengöringsproceduren använder jag mig av en återfuktande ansiktskräm. För mig fungerar Neutrogenas visibly clear Oil-free Moisturiser perfekt. Den är lagom dyr och har en väldigt bra återfuktande verkan. Vill man kan man byta ut denna mot någon fetare nattkräm på kvällen.
 
Fifth thing. Only morning routine.
BB-cream. Loreal Nude magique - Medium skin tone. Äckligt bra fungerade bb-cream som gör nytta. Den jämnar ut min hudton perfectly. Ger mig lyster och jag får snyggare färg i ansiktet. Den ger mig dessutom solskydd under dagarna med spf 12. Bättre än inget alls, eller hur?
 
Dessa 4 stegen, det blir ju 4 "morgonsteg" och 4 "kvällssteg", gör jag alltså varje morgon och kväll. Och min hud mår bra och ser fräsch ut. Alla dessa produkter går att köpa på kicks alternativt i matbutiker.
 
Lycka till!
 


Hej fin blogg! Har inte så många läsare och får inga kommentarer jag hoppas du kommer kolla min blogg ibland och kommenterar :D

2013-02-28 | 10:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback