Mina mål med cheerleadingen!

Först och främst så kan jag ju ta upp alla delmoment som man måste kunna! Just nu tränar jag med ett Senior Nybörjarlag för att bli så bra som jag kan bli på grunderna. Delmomenten som utgör ett helt program är Gymnastik (utförande+svårighet), bygg, dans (koreografi, rörelsemönster) och hopp. Utöver det så kollar de även röster i ramsan samt timing överlag och utstrålning. Alla olika delar poängsätts och läggs ihop till en sammanlagd poäng. Det är lite krångel men tränarna vet ;)
 
Mina mål är:
 
Stretch:
- Kunna gå ner i split
- Kunna gå ner i spagat
- Kunna göra en bow and arrow ordentligt, göra heelstretch √ och scorp etc.. massa coolt, right? ;)
 
 
Gymnastik:
- Kunna all basic gymnastik utan problem - typ
    - Olika typer av kullerbyttor √, hjulning √, rondat, handstående nedrullning √, hanstående √
- Kunna lite mer avancerad gymnastik utan problem
    - Spagathandvolt, handvolt √, flickis (förhoppningsvis!)
 
Bygg:
- Vill kunna köra det mesta inom byggdelen förutom 2,5 personers bygg! √
- Skulle vilja kunna köra lite partnerstunt och lyfta en tjej helt själv ;) √
 
Dans och rörelser:
- Spänna mig genom alla danser 
- Le hela tiden √
- Kunna visa självförtroende under dansdelen
 
 
Hopp:
- Kunna göra alla grundläggande hopp för nybörjarklassen till perfektion √
- Kunna göra mer avancerade hopp ordentligt
 
 
Av dessa mål så kan jag faktiskt göra en hel del grejer (har markerat dessa med √ bakom) men jag vill ju kunna göra det till vår också ;)
 
Så jag ska satsa ALLT jag har fram till sommaren och jag hoppas att ni hejar på mig!


asbra mål, satsa!! :D

va med i en rolig tävling på min blogg och vinn en länk, ENKELT! :D

2013-01-15 | 22:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback