Those perfect eyebrows.

För tillfället så håller jag på och förbereder min hud för inget-smink-säsongen. Jag gillar inte att använda smink egentligen men har ju fastnat för BB-cream, och BB-cream är ju inget man bör somna med, vilket jag alltid lyckas med hos E. Så nu fixar jag bara mina ögonbryn och ögonfransar för att huden ska må bättre!
 
Jag älskar snygga ögonbryn - det är det viktigaste för mig när det kommer till sminkning - så jag tänkte förklara för er hur jag fixar mina ögonbryn till perfektion. Vissa tycker säkert att jag är för seriös men jag tycker att det är snyggt!
 
Jag använder mig av 3 produkter och 2 "verktyg"!
 
1. Först tvättar jag ansiktet som vanligt och smörjer in (gärna med lite mer tonad hudkräm mot brunt, finns vettiga på apoteket!) Innan jag tvättar brukar jag kolla om de behöver plockas lite!
2. Sedan tar jag min favortögonbrynspenna från H&M. Många med mig föredrar denna mot dyrare!  Jag väljer färgen blonde.
3. Jag kammar till dem med medföljande borste.
4. Jag fyller i ögonbrynen med ögonbrynspuder från Anastasia för "brunettes" med hjälp av en sneställd pensel.
5. Sist men inte minst fixerar jag brynen med en Eyebrow fixing gel från Lumene.
 
Formen på brynen bestämmer ni själva, men jag passar bäst i tjocka, fylliga ögonbryn! Har haft samma form sen jag tog studenten när jag fick mina bryn plockade av en kompis för första gången, vinnande koncept ska man fortsätta med.
 
 Förresten, ibland när jag åker på semester så brukar jag se till att hinna färga brynen innan jag åker! Då slipper man tänka på ögonmakeup varje dag och inte vara rädd för att behöva gå utan ;)
 
 
Ovan ser ni alla produkter och skillnaden på fixad och ofixad ögonmakeup.
Det är större skillnad än man tror och man blir oftast 2 snäpp snyggare på skalan MED smink än utan.
Naturligt är snyggt men en naturligt sminkad look är ännu bättre. Man förstärker bara sina drag lite på traven!
 
Inköpsställen hittar ni om ni klickar på produkten.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback