Nytt i min träningsgarderob!

 
Power Cheer and Dance i mitt hjärta! ♥


Hur många är ni i erat cheerleading lag?
Hur ofta tränar ni?
Hur ofta får ni göra uppvisningar?
Är väldigt intresserad över att börja på cheerleading :)

Svar: I mitt lag som är relativt nystartat så är vi 15 personer. Ett "fullt" lag brukar normalt ligga på 25-30 med reserver inräknat! För tillfället tränar vi 1-2 ggr i veckan (mitt lag tävlar inte eftersom vi tycker att vi är så få) och uppvisningar sker väl inte speciellt ofta. Kanske 2 riktiga med alla lag och därefter är det individuellt mellan alla lag! Vårat mest framgångsrika lag har ju varit med på allsång på skansen/melodifestivalen/idrottsgalan.. you name it :) Det finns ju cheerleadinglag runt om i Sverige som "cheer:ar" för olika lag och de har givetvis uppvisning oftare :)!
Börja med cheerleading, det är såå himla kul! :D
Martina Andersson

2013-02-11 | 10:19:31

Vad heter ditt cheerleading lag och vart brukar ni ha era träningar? :)
Kan jag, som är född 97 och inte har någon tidigare erfarenhet, börja i det lag som du går i? :o

Svar: Mitt lag heter Power cheer Ravens! (http://powercheer.se/lag/Ravens.html) och där kan man som 97:a eller tidigare född träna! Vad gäller erfarenhet så är det en väldigt stor mix. Men tränarna är bra på att träna en efter ens egna erfarenheter! De tvingar en inte till något man inte vill men peppar en till att åtminstone försöka! Vi är också väldigt bra på att peppa varandra! Just nu tränar vi i vikingaskolan men hoppas på att kunna byta lokal snart! :) Om du vill testa på kan du maila [email protected] alternativt [email protected] som är mina tränare! Man får testa på 2 ggr utan att behöva betala :)
Martina Andersson

2013-02-11 | 12:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback