Nyårslöfte - Alkoholvägran!

Som nyårslöfte införde jag alkoholförbud till nästa nyår (med undantag för firande av min födelsedag som i år firas i Linköping!) och på fredag på våran "afterwork" så kommer ju helt klart det första testet. Varför jag har infört det här alkoholförbudet är för att jag har börjat träna stenhårt och på lördag morgon ska jag köra ett hårt morgonpass på gymmet och det är alltså onödigt att dricka kvällen innan. Så ett glas cola till maten och vatten under bowlingen blir perfekt för mig! Ska ta med mig en vattenflaska som jag kan ha till hands hela tiden :)
 
Jag ska komma i form till beach 2013 och måste gå all in = ingen alkohol!
Dricker ni alkohol under era mest intensiva träningsperioder?


Jag kör också lite alkoholvägran, inget löfte men det är så skönt att vara nykter, och speciellt allt slippa dagen efter. Gör ju så mycket för kroppsformen också, ska jag tycka i mig något onyttigt så äter jag hellre chips och dricker cola framför en film istället för att dricka alkohol :) Alkohol kan man ta på de extra speciella tillfällena, som du säger, födelsedag och sånt.

2013-01-31 | 17:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback