"Man ska inte ha drömmar, de mosas bara sönder till smulor en efter en.."

En tjejkompis skrev den här statusen på facebook i morse. Blir man inte lite ledsen och matt i kroppen när man läser det? Det blev i alla fall jag!
 
Jag tycker att just det, att ha drömmar är något av det viktigaste i livet. Har man inga drömmar, vad har man då att sikta på? 
 
Visserligen finns det ju en hel del drömmar som känns lite för långt bort, men tänk om du aldrig fick drömma och fantisera dig dit. Hade inte det varit tråkigt? Tänk dig själv när du var liten. Tänk om någon hade sagt till dig att du aldrig skulle kunna bli ett fotbollsproffs eller bli filmstjärna. Hade inte du lite gett upp hoppet om att någonsin bli det istället för att faktiskt ge allt och försöka nå dit? Man gör många platta fall och inser ganska ofta på vägen dit att det kanske inte var en vettig dröm men man hade ändå ett mål på vägen dit..
 
Som liten drömde jag om att bli kock efter att ha svängt ihop min första tomatsoppa. Det var ju inte jag som lagade den från början. Det var ju egentligen en sån där burk med felix tomatsoppa som man blandade ut med vatten men just där och då trodde jag att jag var sveriges bästa kock i den åldern och jag var så stolt över att ha åstadkommit en så god tomatsoppa. Jag var 8 år. Jag började drömma om att bli kock och mina föräldrar lät mig hjälpa till med matlagningen och lät mig tro på det och drömma mig dit. Som äldre insåg jag att det inte var min grej men de lät mig i alla fall drömma och försöka.
 
Idag drömmer jag om min framtida man, mina barn och hur min framtid ska se ut överhuvudtaget. Jag längtar till min drömframtid och det är just faktiskt den drömvärlden som får mig att kämpa på i livet.
 
Man måste få drömma och tro på saker utan att tro att allt ska bli skit, eller hur? Man behöver inte alltid vara realistisk men man kanske ska sluta drömma om att de som dött ska komma tillbaka och att man ska bli fotbollsproffs när man är 43. Tänk istället hur ditt liv hade sett ut om det hade blivit så som du drömmer/drömt. Se dock till att ha lite självdistans ifall du inte känner att livet du har nu är lika bra.
 
 
 


Ok jag studio fitness är bra :) Du kan få en provvecka på det flesta gym. Ta en vecka på World Class oxå där jag tränar? :)

2013-07-11 | 15:24:52

sv: ja det var riktigt gott :) ja det är dom.

haft en bra dag? :)

2013-07-11 | 18:32:43

Sv: ååå vad kul! :) Vad tyckte du om Bråvalla?

2013-07-11 | 23:10:45

sv: jag jobbar nästan hela helgen så har inga direkta planer tyvärr "/ du själv?:)

2013-07-12 | 10:06:00

Sv: Okej, jag håller med dig! Var ju på Summerburst också, men Bråvalla var verkligen festival. Nästa år kör jag hela helgen på Bråvalla! :D

2013-07-14 | 15:21:58

När jag var liten ville jag bli popstjärna som Carola men idag vill jag heldre bli rockstjärna och jag är en ytte-pytte bit på väg ha ha. Nä, det lär nog dröja. Men det är sant som du säger man måste ha drömmar för att ta sig framåt i livet. Kram

2013-07-15 | 11:42:46

Klart man måste få drömma!
Och tänk jag drömmer faktiskt om att bli fotbollsproffs haha..... nej, men visst är det väl drömmarna som får en att hoppas & längta efter att se vad framtiden har att erbjuda.
KRAM ANNA

2013-07-18 | 09:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback