Bucket List

Jag läste en artikel i aftonbladet idag om en 14-åring som hade skrivit en egen bucket list inför livets avslut när han fick reda på att han skulle dö. Ni hittar artikeln häär! Kan ni förstå hur stark och mogen den killen är som vänder det dåliga till något som gör ens dagar i livet till de bästa? Att veta att man bara har ett par månader kvar i livet när man bara är 14 år. Han är bara barnet, och han ska fundera på vad han vill bli i framtiden och gå ut och leka med sina kompisar, sitta och häcka framför datorn och spela.. inte bestämma vad han vill göra innan han dör. 
 
Jag tror att en bucket list är en väldigt bra ide om man vet om att man ska dö inom en snar framtid. Jag tror på att man ska göra det bästa av alla situationer och se någon mening med allt som händer. Jag säger inte att en 14-åring ska förstå att han faktiskt ska dö så ung och att han ska förstå varför det händer just honom, men ni förstår säkert vad jag menar. 
 
Om ni fick veta att ni skulle dö inom en månad, hur skulle ni lägga upp er bucket list? Vad skulle ni vilja göra och hinna se/uppleva?
 
Om jag fick beskedet idag (hemska tanke..) så skulle nog min se ut typ så här!
 
 
 
Försök er inte på detta samtidigt som ni lyssnar på eran låtlista med kärlekslåtar... 
Själv började jag gråta som bara den.
 
Hemska, hemska tanke!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback